Dobrovolnictví firem
Dobrovolnictví firem je součástí širšího konceptu Společenské odpovědnosti firem. Tento způsob dobrovolnictví je velmi rozšířen a populární v západních zemích. U nás se rozbíhá jen pomalu a najdeme ho nejčastěji ve firmách činných v ČR, ale majících zahraničního vlastníka či partnera a tomu odpovídající filozofii firmy.
Přínosy pro firmu:
- Zapojování zaměstnanců je prostředkem pro zlepšení výkonu týmů a pro odstraňování bariér mezi odděleními.
- Zlepší image firmy a může pomoci posílit věrnost značce.Umožňuje efektivní rozvoj manažerských dovedností ve skutečném a náročném prostředí.
- Pomáhá vytvořit zdravější komunity, ve kterých se dá podnikat.
Přínosy pro zaměstnance:
- Přináší spokojenost a motivaci při konání něčeho užitečného.
- Rozvíjí nové dovednosti a zlepšuje stávající v reálné životní situaci.
- Přenesením zaměstnanců do neznámého prostředí stimuluje inovativní myšlení a podněcuje schopnost učení novému.
- Pomáhá zaměstnancům budovat komunikaci v týmu a lépe pochopit jejich roli v týmu.
Přínosy pro neziskové organizace a komunitu:
- Přináší nové dovednosti a energie pro řešení stávajících problémů.
- Pomáhá bořit bariéry a zvýšit porozumění.
- Zvyšuje přísun dobrovolníků.
- Doplňuje a diverzifikuje finanční zdroje.
- Pomáhá vytváření pracovních míst.