Předškolní přípravou bylo podpořeno 36 dětí a 26 rodičů na Chrudimsku
Datum publikace: 31.12.2013
Projektem Předškolní příprava a včasná péče na Chrudimsku podpořeného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci Programu na podporu integrace romské komunity bylo podpořeno 36 předškolních dětí a jejich rodiče.
„Službu jsme koncipovali jako klasickou mateřskou školu v Chrudimi, Hrochově Týnci a Prachovicích. S jedním dítětem jsme pracovali v Heřmanově Městci, nebylo v možnostech rodičů vozit dítě do Chrudimského zázemí. Rodiče doprovázeli děti do zázemí ve stanovených časech a získávali tak návyk dodržovat domluvené, pravidelné termíny. Děti rozvíjely své znalosti, schopnosti a dovednosti, byly vytrženy z každodenního stereotypu, připravili jsme pro ně řadu zážitkových akcí v podobě výletů se vzdělávací tematikou. Za důležité jsme považovali fixovat jejich návyk k pravidelné ústní hygieně. Navštěvovali jsme základní a mateřské školy v lokalitách. Službu jsme nazvali Předškolkou,“ říká realizátorka projektu Mgr. Zuzana Formánková.
Zapojené děti byly podpořeny logopedickou péči a odbornými konzultacemi zaměřenými na diagnostiku školní zralosti. Každé dítě dostalo v závěru projektu album malého předškoláka, které obsahovalo jeho výkresy, výrobky, pracovní listy, „vysvědčení“ z absolvování docházky do Předškolky a portfolio s fotografiemi. Děti, které vstupovaly v roce 2013 do první třídy, obdržely album v srpnu. V rámci projektu jsme úzce spolupracovali s mateřskými a základními školami v lokalitách, do projektu se zapojili intenzivně 3 učitelé.
Rodiče zapojených dětí byli pravidelně informováni o práci speciálního pedagoga s jejich dětmi, byli motivováni k aktivní spolupráci na předškolní přípravě dětí. Byli informováni o možnostech jakým způsobem své děti připravovat do školy, byli motivováni ke změně vnímání školního vzdělání, byli seznámeni s budoucím učitelem jejich dítěte a byl jim zprostředkován kontakt s učitelem tak, aby mohlo dojít k odbourání oboustranných předsudků.
Cílem projektu bylo zvyšovat kvalitu života dětí ze sociálně vyloučeného prostředí pomocí speciálně vytvořené nabídky služby, která usnadní přístup dětí ke vzdělání a rozvoj jejich nadání.