Nízkoprahové zařízení Futur
NZDM = nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. Nízkoprahový = snadno dostupný.
Poslání Futuru
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Futur nabízí mladým lidem ve věku 6 - 26 let v Chrasti, Hrochově Týnci a Prachovicích; ve věku 6 až 12 v Chrudimi:
- POMOC, RADU A PODPORU PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, se kterými se setkávají,
- BEZPEČNÉ MÍSTO pro volný čas,
- PODPORU PŘI REALIZACI jejich aktivit a nápadů.
Těmito činnostmi přispívá ke zlepšení jejich sociální situace.
Adresa klubu
Školní náměstí 11, Chrudim
Chrudimská 219, Prachovice
Nádražní 262, Hrochův Týnec
Jiráskova 401, Chrast
Provozní doba klubu v Chrudimi:
viz na www.sanceprotebe.cz/chrudim/
Provozní doba klubu v Hrochově Týnci:
viz na www.sanceprotebe.cz/hrochuv-tynec/
Provozní doba klubu v Prachovicích:
viz na www.sanceprotebe.cz/prachovice/
Provozní doba klubu v Chrasti:
viz na www.sanceprotebe.cz/chrast/
Kontakt NZDM Futur Chrudim:
Lucie Hájková ()
tel.: 739 063 787
Kontakt NZDM Futur Hrochův Týnec:
Pavel Bílý ()
tel.: 734 233 006
Kontakt NZDM Futur Prachovice:
Mgr. Aneta Tichá ()
tel.: 733 747 765
Kontakt NZDM Futur Chrast:
Pavel Bíly ()
tel.: 734 233 006
Cílová skupina
Služba je určena pro uživatele ve věku od 6 do 26 let v lokalitách Hrochův Týnec a Čankovice, Chrast, Prachovice. Služba je určena pro uživatele ve věku od 6 do 12 let v lokalitě Chrudim.
Nabídka služeb
- VOLNOČASOVKY … diabolo, hakis, talíř, yoyo,…
- POKEC, INFO … o tom, co tě zajímá, když se chceš něco dozvědět…
- AKCE … můžeme spolu vymyslet nějakou aktivitu a pak jí uskutečnit...
- POMOC, RADA, PODPORA ... když máš průs…švih doma, ve škole nebo s kámošema, nevíš si s něčím rady…
- DOUČKO ... můžeme ti pomoct s tím, co ti ve škole nejde …
- ROZVOJ OSOBNOSTI … když se chceš něco se naučit, najít svůj talent :-)
- DOPROVOD ... když máš jít na úřad a sám se moc necejtíš …
Cíle
- Kontaktovat a následně udržovat pravidelný a intenzivní kontakt pracovníků s cílovou skupinou a prohlubovat vzájemnou důvěru
- Příznivě ovlivňovat způsob trávení volného času dětí a mladých lidí a poskytovat jim volnočasové aktivity v bezpečném prostředí
- Vést/motivovat děti a mladé lidi k odpovědnosti za svůj život, povzbuzovat ke „směřování“ – někým být, někam patřit, někam mířit.
- Posilovat schopnost uživatelů služby řešit obtížné životní situace vlastními silami a posilovat jejich sebevědomí, umožnit jim vlastní seberealizaci
- Předcházet/minimalizovat negativní dopady rizikového chování a jednání
- Podporovat sociální začlenění do skupiny vrstevníků i do společnosti
- Umožnit jednotlivcům i skupinám lépe se orientovat v jejich sociálním prostředí, zvyšovat jejich komunikační schopnosti a dovednosti
- Monitorovat situaci v lokalitě a rizikové skupiny mladých lidí
Principy poskytovaných služeb
- RESPEKT - respektování práv, potřeb, zájmů, názorů a rozhodnutí klienta
- KOMPETENCE - podpora seberealizace, nezávislosti a sociálních dovedností klienta
- PROFESIONALITA - základem kvality poskytované služby a podpory je odbornost pracovníků, prohlubování jejich znalostí při soustavném vzdělávání, spolupráce s odbornými pracovišti, institucemi a zařízeními a týmová spolupráce
- INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP – zjišťujeme klientovi individuální potřeby a přání a společně hledáme možnosti jak je prostřednictvím služby naplnit
- NÍZKOPRAHOVOST - služba naplňuje charakter nízkoprahovosti
Principy nízkoprahovosti
- ČASOVÁ A PROSTOROVÁ DOSTUPNOST - Provozní doba služby odpovídá potřebám klientů. Služba je poskytována v místech, které jsou pro CS dosažitelné (v lokalitě, kde žijí, nebo kde se pohybují).
- BEZPLATNOST – nabízené činnosti jsou poskytovány zdarma
- ANONYMITA – klienti mají právo zůstat v anonymitě (stačí uvést jméno/přezdívku)
- DOBROVOLNOST - Klienti mohou přicházet a odcházet v rámci provozní doby podle svého uvážení. Klient není povinen zapojit se do připravených činností.
- ROVNÝ PŘÍSTUP – Pracovníci přistupují ke všem stejně.
Práva a povinnosti klientů
Práva klienta:
- Můžu říct jen jméno nebo přezdívku.
- Můžu přijít a odejít z klubu, kdy chci, nebo sem přestat chodit úplně. V terénu můžu odmítnout kontakt s pracovníkem
- Můžu si vybrat pracovníka a mluvit s ním bez ostatních/ mezi 4 očima.
- Můžu se kouknout, co si o mně pracovníci píšou.
- Můžu si stěžovat a říkat, co bych chtěl/a změnit.
- Nic neplatím, je to zadarmo.
Povinnosti klienta
- Dodržovat pravidla a respektovat sankce
- Řekni svůj věk/rok narození.
- rozbalPravidla na klubu a v terénu
- Pravidla na klubu
- Nemluv sprostě.
- Nenadávej. Neurážej. Nevyhrožuj. Neubližuj ostatním.
- Neber a nenič věci.
- Nenos, neukazuj, neužívej a neprodávej drogy (alkohol, cigarety a jiné; na klubu ani před ním).
- Nenos zbraně, nepoužívej žádný předmět jako zbraň.
- Neruš pracovníka, když mluví s jiným klientem mezi 4 očima.
Pravidla v terénu
- Neohrožuj sebe ani ostatní (nevyhrožuj, nenič věci a nepoužívej je jako zbraň)
- Neruš pracovníka, když mluví s jiným klientem mezi 4 očima.
- Nekšeftuj s drogami před pracovníky
Pravidla pro klienty platí pouze v době kontaktu.
Kapacita klubu
Kapacita zařízení je 15 klientů v jednom okamžiku; 30 klientů za den. Kapacita při doučování jsou 2 klienti na 1 pracovníka, výjimečně 4 klienti na 1 pracovníka, a to v případě, že se jedná o skupinovou aktivitu.
Za kalendářní rok 230 klientů pro ambulantní formu a 200 klientů pro terénní formu.