Streetwork | Principy poskytovaných služeb
Principy poskytovaných služeb
-
INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP - poskytujeme službu každému vzhledem k jeho aktuálním potřebám, přitom dáváme lidem prostor pro vyjádření vlastní vůle
-
RESPEKT - bereme uživatele sociální služby takového jaký je a neupíráme mu jeho práva
-
KOMPETENCE - "problémy" uživatelů služby neřešíme za ně, pomáháme jim zvyšovat dovednosti potřebné k jejich samostatnému řešení
-
PROFESIONALITA - na práci nejsme sami, máme podporu v týmu, s kterým sdílíme zkušenosti; spolupracujeme s návaznými institucemi; vzděláváme se a tak si zvyšujeme odbornost
-
NÍZKOPRAHOVOST* - jednáme tak, aby byla služba pro uživatele co nejdostupnější;
Principy nízkoprahovosti
-
ČASOVÁ A PROSTOROVÁ DOSTUPNOST - službu poskytujeme v přirozenému prostředí cílové skupiny. Provozní doba se snaží odpovídat potřebám uživatelů služby. Ti jsou seznamováni s tím, kdy a kde je služba dostupná
-
BEZPLATNOST - za kontakt s pracovníkem, asistenci při naplňování cílů spolupráce a využívání volnočasových pomůcek se nic neplatí. U fakultativních ("nadstandardních") aktivit (např. výjezd) je možná spoluúčast. O té je uživatel služby předem informován
-
ANONYMITA - osoby nám mohou o sobě sdělit jen tolik informací kolik chtějí a případně kolik je potřebné ke spolupráci na zlepšení jejich situace, o osobních věcech uživatele služby nemluvíme před ostatními uživateli ani jinými lidmi a bez jeho vědomí o něm nikomu informace nesdělujeme
-
DOBROVOLNOST - uživatel služby se sám rozhoduje, jestli bude v kontaktu s pracovníkem, co bude využívat, o čem se chce bavit
-
ROVNÝ PŘÍSTUP - služba je poskytována každému (z cílové skupiny) v plném rozsahu bez rozdílu, pokud dodržuje pravidla programu a naplňuje podmínky účasti na konkrétních aktivitách